JESIENNE SYMETRIE
środa, 11 października 2023 16:06

 

REGULAMIN GMINNEGO KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

JESIENNE SYMETRIE

I. Przepisy ogólne
1. Organizator konkursu: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gnojniku.
2. Uczestnikami konkursu, na warunkach określonych w Regulaminie, mogą być uczniowie szkół
podstawowych z gminy Gnojnik.
3. Celem konkursu jest:
 rozwijanie kreatywności i wrażliwości uczniów, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi
technologiami, w tym informatycznymi, związanymi z obróbką fotografii;
 rozpowszechnianie wśród uczniów szkół podstawowych fotografii jako środka wyrazu
artystycznego, służącego do rejestrowania piękna jesiennej przyrody z uwzględnieniem
występujących w niej symetrii;
 zainteresowanie naukami matematyczno- przyrodniczymi i zachęcenie do własnych obserwacji
świata.
4. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w konkursie wyłącznie za pisemną zgodą rodziców lub
opiekunów prawnych, dołączoną w formie pisemnej (zał. 1) do zgłoszenia konkursowego.
5. Nadesłanie prac na Konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany powyższego regulaminu w dowolnym momencie.
II. Przepisy dotyczące prac
1. Uczestnik konkursu wykonuje samodzielnie zdjęcie przedstawiające element jesiennego krajobrazu
z widoczną symetrią (osiową i/lub środkową), np. liść, rzeka, pejzaż.
2. Do udziału w konkursie dopuszcza się zdjęcia wykonane różnymi technikami fotograficznymi, a także
z zastosowaniem technik komputerowych (graficznych).
3. Zdjęcie należy przedłożyć Organizatorowi jako wydruk zdjęcia o wielkości 13cmx18cm lub większej
(każde zdjęcie).
4. Wydruk zdjęcia należy przesłać lub dostarczyć do organizatora konkursu w nieprzekraczalnym terminie
do dnia 3 listopada 2023r. Prace nadesłane lub dostarczone po tym terminie nie będą oceniane.
5. Do zdjęcia należy dołączyć:
- kartę informacyjną (zał.1) zawierającą następujące dane:
imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkoły, klasa, ewentualne uwagi do zdjęcia, oświadczenie rodzica lub
prawnego opiekuna o samodzielnym wykonaniu zdjęć przez dziecko i zgodę na ich przetwarzanie
i publikowanie.
- klauzula zgody na przetwarzanie i publikację danych osobowych uczestnika konkursu (zał.2).
6. Wysyłając fotografie rodzic lub prawny opiekun uczestnika konkursu oświadcza, że: dziecko jest
autorem/autorką załączonych zdjęć, prawa osób portretowanych zostały wyjaśnione i osoby
sportretowane wyrażają zgodę na wystawienie i ich publikowanie również dla celów reklamowych
konkursu oraz przyjmuje na siebie wszelkie roszczenia jakiejkolwiek natury, które osoby trzecie mogłyby
kierować przeciwko organizatorom Konkursu.
7. Wysłanie pracy jest jednoznaczne z akceptowaniem warunków Regulaminu Konkursu.
8. Rodzic dziecka biorącego udział w konkursie:
a) wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych dziecka zgodnie z ustawą o Ochronie
Danych Osobowych ( Dz.U.Nr.133 pozycja 883);
b) wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Organizatorów Konkursu nadesłanych zdjęć
w dowolnym czasie i formie, w publikacjach na stronach internetowych oraz dla celów promocji
Konkursu (także w galerii konkursowej na portalu Facebook z możliwością podania imienia
i nazwiska autora).
9. Rodzice uczestników konkursu zobowiązani są do dołączenia do pracy klauzuli:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dziecka przez Organizatora Gminnego Konkursu
Fotograficznego „Jesienne symetrie” w celach wynikających z regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą
z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883
z późniejszymi zmianami).” (zał.1)
10. Prace niespełniające warunków podanych w regulaminie nie będą oceniane.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac niespełniających wymienionych wyżej
wymogów.
12. Przy ocenie zdjęcia brane będą pod uwagę następujące kryteria:
zgodność z tematem, zastosowanie technik obróbki zdjęć, pomysłowość.
13. Zdjęcia będą do odebrania u organizatorów w okresie 1 miesiąca od daty ogłoszenia wyników.
Nieodebrane zdjęcia przechodzą na własność organizatora.
III. Nagrody i wyłonienie zwycięzców
1. Laureaci pierwszych trzech miejsc otrzymują nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy.
2. Organizator ma prawo przyznać wyróżnienia w konkursie.
3. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 3 grudnia 2023r. Zostaną one udostępnione na profilu
Facebook PSP w Gnojniku i przesłane drogą elektroniczną do szkół.
4. Organizator ma prawo do wprowadzania zmian w treści niniejszego regulaminu w czasie trwania
konkursu.
IV. Wykorzystanie prac nadesłanych na konkurs
1. Organizator uzyskuje prawo do umieszczania nadesłanych na Konkurs prac (z możliwością oznaczenia
ich imieniem i nazwiskiem autora) na swojej stronie internetowej, profilu Facebook oraz wystawie szkolnej.
2. Uprawnienia, o których mowa powyżej przysługują Organizatorowi nieodpłatnie,
na podstawie oświadczeń złożonych przez autorów zdjęć.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie.
Organizatorzy: Iwona Budacz, Marzena Kiełbasa, Jolanta Nowicka.


Załącznik nr 1
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka .......................................................................................................................
(imię i nazwisko)
w konkursie fotograficznym „Jesienne symetrie” organizowanym przez Publiczną Szkołę Podstawową im. Jana
Pawła II w Gnojniku.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka przez Organizatora Konkursu Fotograficznego
„Jesienne symetrie” w celach wynikających z regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997
roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883 z późniejszymi zmianami).
Moje dziecko jest autorem/autorką załączonego zdjęcia, prawa osób portretowanych zostały wyjaśnione i osoby
sportretowane wyrażają zgodę na wystawienie i ich publikowanie również dla celów reklamowych konkursu oraz
przyjmuje na siebie wszelkie roszczenia jakiejkolwiek natury, które osoby trzecie mogłyby kierować przeciwko
organizatorom Konkursu.
Wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Organizatorów Konkursu nadesłanych zdjęć w dowolnym
czasie i formie, w publikacjach na stronach internetowych oraz dla celów promocji Konkursu (także w galerii
konkursowej na portalu Facebook z podaniem imienia i nazwiska autora).
……………..……………………………………………………………
data, podpis rodzica/prawnego opiekuna uczestnika
Imię i nazwisko uczestnika
Szkoła
Klasa
Uwagi do zdjęcia
Załącznik nr 2
KLAUZULA ZGODY
NA PRZETWARZANIE I PUBLIKACJĘ DANYCH OSOBOWYCH UCZESTNIKA KONKURSU
1. Administratorem danych osobowych zbieranych od uczestników i zwycięzców Regulaminu Konkursu
Fotograficznego jest Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gnojniku, 32-864 Gnojnik.
Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość
przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
3. Dane osobowe uczestników i zwycięzców będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia konkursu.
4. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału dziecka w konkursie.
5. Prawa osób, których dane dotyczą:
a) Prawo dostępu do danych uczestnika konkursu oraz otrzymania ich kopii.
b) Prawo do sprostowania (poprawienia) danych uczestnika konkursu.
c) Prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu
wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
d) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
e) Prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
6. Zgoda na wykorzystywanie wizerunku:
a) Rodzice lub prawni opiekunowie uczestników konkursu wyrażają zgodę na nieodpłatne używanie,
wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku, utrwalonego jakąkolwiek techniką na wszelkich nośnikach
(w tym w postaci fotografii i dokumentacji filmowej) przez organizatora konkursu, na potrzeby konkursu.
b) Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie.
c) Dla potrzeb konkursu wizerunek uczestnika może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego
przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób.
d) Niniejsza zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie na
stronach Organizatora Konkursu.
e) Dane uczestników konkursu będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych
celów.
f) Organizator stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń
oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych. Organizator
wdrożył odpowiednie środki aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku z uwzględnieniem
stanu wiedzy technicznej, kosztu wdrożenia oraz charakteru, zakresu, celu i kontekstu przetwarzania oraz
ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze
zagrożenia.
…………..…………………………
(podpis rodzica/prawnego opiekuna)

Poprawiony: środa, 11 października 2023 16:25